חיוך מעל למצופה - ציפוי שיניים למראה נפלא

אין דבר מזמין יותר מחיוך בוהק, אך לצערנו, אורך החיים שלנו גובה מחיר והשיניים שלנו אינן לבנות ונקיות. לעיתים מדובר בנזק שדורש טיפול קוסמטי, ולעיתים מדובר במבנה הטבעי של השיניים, כך או כך ישנו פתרון פשוט להגיע אל החיוך הנכסף. כזה שייתן לכם הרגשה טובה והמון ביטחון.

אם הנזק שנגרם לשיניים הוא אסתטי בלבד, ניתן לפתור אותו באמצעות ציפוי חרסינה אשר מודבק על גבי השיניים בחלקן הקדמי, כך נוצר מראה סימטרי, לבן ומבריק. במאמר זה נדון על הסוגים השונים של ציפוי החרסינה, אשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו ונרחיב על כך:

ציפוי למינייט

זהו הסוג הנפוץ ביותר של ציפוי חרסינה. ציפוי למינייט יעיל במיוחד עבור מעשנים או אנשים שמרבים בשתיית קפה. הסיבה לכך שהוא נחשב למוצלח במיוחד היא שהלמינייט אינו ניתן להכתמה, כך שהוא אינו משנה את צבעו לאורך זמן והוא חומר עמיד במיוחד. בעת הטיפול רופא השיניים מסיר שכבה דקה מחזית השן כדי שלא תיווצר הגדלה של השן, דבר הגורם למראה לא טבעי. ניתן להשתמש בסוג ציפוי זה גם עבור סגירת רווחים גם כן. באופן יחסי מדובר בשיטה מעט יקרה יותר, אך בשל העמידות הגבוהה מדובר בהשקעה לאורך זמן שאינה מצריכה טיפולים נוספים.

ציפוי לומינרס

גם כאן מדובר בציפוי חרסינה, אך במקרה של הלומינרס מדובר בעלי ציפוי דקים יותר מאלה של הלמינייט. בשל כך אין צורך להסיר שכבה מקדמת השן. זוהי אינה אפשרות מומלצת במקרים של תיקוני רווחים מאחר ועבור טיפול מסוג זה נדרש חומר חזק יותר. הלומינרס מיוצר בארצות הברית והפך לנפוץ למדי גם כן בשל איכותו המרשימה. ניתן לבצע את הדבקת הציפוי בקלות רבה, והתהליך אינו מצריך ברוב המקרים יותר מטיפול בודד. בשל דקיקות החומר הוא מתאים בעיקר במקרים שבהם השיניים לא עברו שינוי מהותי בצבע השן, זאת מאחר והצבע עדיין נראה במידה מה מתחת לציפוי.

ציפוי קומפוזיט

ציפוי זה אינו עשוי מחרסינה אלא מחומר שרף מרוכז. בשיטה זו אין מדביקים על גבי השן עלי ציפוי, אלא מצפים את השן בנוזל שמתקשה תחת אור מיוחד. עיצוב הציפוי מתבצע לאחר התקשות החומר, דבר המאפשר גם תיקונים של צורת הציפוי במהלך הזמן. בדומה ללומינרס אין מדובר בשיטה יעילה כאשר מדובר בפגמים אסתטיים חמורים בשן אלא רק במקרים קלים. כמו כן, הקומפוזיט מועד להכתמה לאורך זמן אם לא נעשה תחזוק נכון מצד המטופל. לכן זהו אינו הטיפול המתאים במקרה של מעשנים או אנשים המרבים לשתות קפה. ביחס לחרסינה מדובר בחומר פחות חזק שעלול להישבר ולהיסדק במקרים של פגיעה בשן. יחד עם זאת היתרון המרכזי של שיטה זו היא שהיא זולה משמעותית מציפוי חרסינה.

ציפוי שיניים בטורקיה

מי רשאי לבצע טיפול ציפוי שיניים?

מאחר ובתהליך הציפוי נדרשת הסרת שכבה דקה מהחלק הקדמי של השן יש לעבור את הטיפול אך ורק אצל רופא שיניים מוסמך. מדובר בהליך שדורש הכשרה מתאימה כדי להגיע לתוצאות מוצלחות מבלי לפגוע בשן. טרם הטיפול וודאו שהציפוי מיוצר במעבדת שיניים מקצועית. זכרו שמדובר בהשקעה כספית מצדכם, ומגיע לכם הטיפול הטוב ביותר מצד כל הגורמים המעורבים.

איך נעשה תהליך ההתאמה?

לפני הטיפול שבו תצופה השן, תערך פגישה עם רופא השיניים שבה יבוצע תחילה צילום של השיניים. כמו כן יש לבחור את הצבע המתאים של ציפוי החרסינה. מאחר וקיימת שקיפות מסויימת בציפוי, נדרשת הבנה של התהליך והכרות עם החומר כדי לבחור את הצבע המתאים ולכן משימה זו תעשה על ידי רופא.

מהם ההבדלים בין ציפוי שיניים בארץ לעומת טורקיה?

כשאתם לוקחים בחשבון את עלויות הטיסה, הלינה והאוכל. אתם עשויים לגלות שציפוי חרסינה בטורקיה עולים הרבה פחות מאשר בארץ, והטיפול נעשה ע"י רופאים מומחים ולכן זאת דרך מצויינת לחיסכון אמיתי מבלי לוותר על האיכות של הטיפול כשבארץ טיפול בשן אחת יכול להגיע לסביבות 4,000 שקלים , לעומת כאלף שקלים בטורקיה.

אולי יעניין אותך גם?

רוצים שיחזרו אליכם מהמרפאה המובילה לטיפולי שיניים בטורקיה?

דילוג לתוכן